سه شنبه ۲۵ شهریور ۰۴

درباره سوني ؛ تاريخچه و محصولات سوني

۱۶ بازديد

تاريخچه شركت سوني

شركت سوني در سال 1946 با همكاري ايبوكا ماسارو و آكيو موريتا با نام Tsushin Kogyo (شركت مهندسي ارتباطات از راه دور توكيو) تاسيس شد. Ibuka و Morita با 200000 ين ( كمي بيش از 1500 دلار ) در يك ساختمان فروشگاهي، شروع به كار كردند. اين دو فرد كه در زمان جنگ جهاني دوم در ارتش مشغول به خدمت بودند با همديگر ملاقات كرده و با تركيب توانايي هايشان توانستند لقب جذاب ترين رابطه كاري در تاريخ تجاري را ازان خود كنند. ايبوكا ذهن خلاق و مخترع گروه بود و موريتا مديريت و بازاريابي را بر عهده داشت، به گونه اي كه اين دو مكمل و كامل كننده سوني بودند.

اولين محصول سوني يك دستگاه پلوپز بود، كه اولين شكست سوني نيز به حساب مي آيد، اين محصول سوني نتوانست فروش موفقيت آميزي را به دنبال داشته باشد. به دنبال اولين شكست سوني مؤسسان آن با تلاش بيشتر توانستند اولين دستگاه ضبط ژاپني را با الهام از مدل آمريكايي آن توليد كنند. اين محصول كه به Type-Gمعروف بود نيز نتوانست نظر مردم را جلب كند و سوني باري ديگر خود را در بازار ژاپن نشان دهد.

به دنبال شكست هايي كه در ابتداي شروع كار سوني به بار آمدند، ايبوكا و موريتا به فكر راه چاره اي افتادند و سرانجام با انتشار 999 راه استفاده از دستگاه ضبط صوت، مردم كم كم نحوه استفاده از دستگاه را فراگرفتند و فروش Type-G پيشرفت چشم گيري پيدا كرد. در آن زمان كه ژاپن در جنگ بود، مردم مي خواستند از اخبار باخبر باشند، در نتيجه تقاضا براي راديوي سوني به قدري افزايش يافت، كه بنيانگذاران مجبور شدند تسهيلات خود را بيشتر كند.

براي يافتن بهترين نمايندگي سوني در تهران كافي است فروشگاه سوني شهراد را در گوگل سرچ كنيد.

 

 

Image for post

 

درباره شركت سوني

انتخاب نام مناسب براي شركت تازه تأسيس سوني يكي از چالش هاي پيش روي موسسان بود. در ابتدا تصميم بر آن گرفته شد كه از TKK كه سرحرف كلمه هاي Tokyo Tsushin Kogyo بود استفاده شود، اما شركت Tokyo Kyuko با اين نام در ژاپن شناخته شده بود. ايبوكا و موريتا در ژاپن غالباً سوني را با نام Totsuko معرفي مي كردند، اما موريتا طي سفري كه به آمريكا داشت، دريافت كه تلفظ واژه Totsuko براي آمريكايي ها دشوار است. در نهايت اين دو تصميم گرفتند نام شركت خود را تركيب دو كلمه Sonus (به معناي صدا و صوت در لاتين) و كلمه Sony ( كلمه اي براي صدا كردن يك پسر جوان در آمريكا) بگذارند. در واقع آن ها مي خواستند نامي را براي شركت خود برگزينند كه در تمام دنيا به يك روش تلفظ شود و آن چيزي نبود جز؛ سوني.

اقدامات ابتدايي كمپاني سوني

سوني كه يكي از شركت هاي تازه نفس آن زمان ژاپن بود، تمام تلاش خود را مي كرد تا با توليدات متفاوت و نوآورانه خود نظر مردم را به خود جلب كند. Morita Akio كه يك مدير توانا و فردي ماهر در كسب و كار بود، فهميد كه بازار آمريكا بيش از هر كشور ديگري مي تواند براي سوني مفيد واقع شود و در صورتي كه در آن جا خودي نشان دهند، مي توانند به فروش جهاني برسند. پس از موفقيت هاي حاصل از فروش Type-g و راديوهاي ترانزيستوري، سوني دست به توليد اولين تلويزيون قابل جابه جايي زد. فناوري هاي آن زمان به گونه اي بودند كه تلويزيون ها به قدري سنگين بود كه توسط چند نفر با مشكل جابه جا مي شد، اما شركت سوني ادعا مي كرد كه تلويزيوني با قابليت حمل را توليد كرده است. در اين تلويزيون از امواج راديويي براي پخش تصاوير استفاده شده بود كه باعث شد مردم به جاي خريد تلويزيون هاي سنيگن وزن و جاگير به سمت اين محصول جادويي رويي بياورند.

بنيانگذاران سوني اولين شركت ژاپني با نوآوري هاي خارق العاده را تاسيس كرده بودند، كه هر ساله اختراعات و محصولات جديدي را در خط توليد خود قرار مي داد. Sony در سال 1971 از يك پخش كننده ويديويي رونمايي كرد كه قادر بود نوارها را در تلويزيون به صورت رنگي نمايش دهد. به دنبال آن سوني از اولين نوار كاست قابل حمل خود با نام WalkMan رونمايي كرد. اين دستگاه با قابليت پخش نوار كاست ها در هر مكاني به كاربران اجازه مي داد در هر جايي كه دوست دارند به محتواي دلخواه شان گوش دهند. از ديگر محصولات سوني پخش كننده CD، دوربين عكاسي، موبايل و PlayStation بودند، كه در ادامه هر كدام را به صورت تخصصي بررسي مي كنيم.

محصولات شركت سوني

شركت سوني يكي از كمپاني هاي خوشه اي و چند مليتي ژاپني است، كه رقيب سرسخت دو برند سامسونگ و ال جي به شمار مي آيد. در طي سال هاي متوالي شركت سوني همواره يكي از برترين توليد كنندگان در صنعت هاي مختلف بوده و هنوز هم اين برند جهاني در رتبه بندي ها هميشه جايگاه خاصي را گرفته است. در ادامه به مهم ترين محصولات و حوزه هاي فعاليت شركت سوني مي پردازيم.

كنسول هاي بازي سوني | Gaming

دوربين هاي عكاسي شركت سوني

لپ تاپ هاي برند سوني

تلويزيون هاي سوني

تلويزيون هاي سري Master

سيستم هاي صوتي

تلفن هاي هوشمند

منبع:https://bargobad.com/blog/about-sony-sony-history-and-products/

نكاتي مهم براي انتخاب رنگ هاي ساختماني!

۱۹ بازديد

رنگ هاي ساختماني و انواع آن

شايد انتخاب رنگ ساختمان در ميان تنوع زياد رنگ‌ها كمي سخت و دلهره‌آور به نظر برسه، اما كافيه كه به خودتان اعتماد كنيد و اجازه ندهيد ديگران نظرشان را به شما تحميل كنند. اگه از انتخاب رنگي مطمئنيد، اعتمادبه‌نفس داشته باشيد و انتخابش كنيد.

 

رنگ‌آميزي ساختمان از چيزهايه كه تأثير مستقيم و بااهميتي روي دكوراسيون داخلي اتاق شما داره. استفاده از رنگ‌ مناسب در محيط خونتون مي‌تونه تأثير مستقيم بر احساسات و روانتون بزاره، بنابراين خيلي از افراد ترجيح مي‌دن به دنبال اطلاعات مناسبي درباره انواع رنگ براي رنگ‌آميزي خونه باشن. خب در قدم اول با انتخاب رنگ مواجه مي‌شيد. البته استفاده ازنظر صاحب‌نظران و متخصصين دكوراتور مي‌تونه خيلي مفيد باشه پس اگه شرايطش رو داريد اين كارو بكنيد. جدا از بحث انتخاب رنگ شما نياز داريد درباره انواع رنگ بيشتر بدونيد، بنابراين اين مقاله راهنمايي بر معرفي انواع رنگ ساختماني و كاربرد اونها در نقاشي ساختمونه.

 

براي خريد رنگ ساختماني مي توانيد به وب سايت جميل مراجعه فرماييد.

چه رنگي انتخاب كنم؟

انتخاب رنگ يكي از مهم‌ترين بخش‌هاست. بايد در نظر داشته باشيد كه رنگي رو انتخاب كنيد كه علاوه بر عوض كردن حال و هواي خونه بتونه تأثير خوبي هم روي شما داشته باشه. شايد براتون سؤال پيش بياد كه اصلاً انتخاب رنگ خوب براي اتاق‌ها به عوامل محيطي بستگي داره؟ پاسخ قطعاً بله است. درواقع در انتخاب رنگ هر اتاق بايد فاكتورهايي مثل نور و ميزان تابش آفتاب در آن اتاق را در نظر بگيري. علاوه بر اين‌ها جهت تابش نور آفتاب، و اندازه سقف اتاق هم مهمه. خوبه كه يادتون باشه، سقف‌هاي بلند، رنگ و فضاي اتاق را مطبوع‌تر و دل‌نشين‌تر مي‌كنن. پس در انتخاب رنگ حسابي دقت به خرج بديد.

 

از كاتالوگ‌هاي رنگ استفاده كنيد

كاتالوگ‌هاي رنگ يك ابزار خيلي مناسب براي انتخاب رنگ ساختمانه كه مي‌تونيد از اون استفاده كنيد. شايد وقتي براي اولين بار انبوهي از رنگ‌ها رو ببينيد نگران شده و يا بترسيد؛ اما كاتالوگ‌ها مي‌تونن در انتخاب يك رنگ مناسب به شما كمك كنند. از كاتالوگ‌هاي رنگ اين‌طور ميشه استفاده كرد كه اول رنگ شاخص اتاق را پيدا و انتخاب مي‌كنيد و بعد اونو روي كاتالوگ مي‌زاريد، در اين حالت روشن‌ترين رنگ از رنگ شاخص را به‌عنوان رنگ زمينه و رنگ فضاي موردنظر خودتون انتخاب ‌كنيد.

 

انتخاب رنگ براق يا مات، مسئله اين است!

بعد از انتخاب رنگ دلخواه، احتمالاً با چالش انتخاب نوع مات يا براق روبه‌رو ميشيد. خب بايد بدونيد كه رنگ‌هاي درخشان و براق، فضاي اتاق را دل‌چسب‌ مي‌كنن، چون رنگ‌هاي براق قابل انعكاس‌اند و انعكاس رنگ‌هاي براق بر روي ديوار يك فضاي مهيج و شاد رو ايجاد مي‌كنه. از طرف ديگه اگه ديوارهاتون لكه و يا ناهمواري زيادي داره و قصدي هم براي زيرسازي نداريد، بهتره از رنگ‌هاي كدر و مات استفاده كنيد چون ناهمواري‌ها رو كمتر به چشم مياره. درواقع رنگ‌هاي مات، رنگ‌هايي غير انعكاسي‌اند كه مي‌توانند نواقص ديوار رو خيلي خوب پنهان كنند، البته اين مسئله با جنس رنگ انتخابي هم گره‌خورده.

 

مراحل نقاشي ديواره‌ها

۱. پاك‌سازي فضا

اولين مرحله كار نقاشي ساختمون پاك‌سازي ديواره‌ها و فضاست. قبل از هر چيزي بايد ديوارها رو كاملاً با آب گرم و صابون شست تا هر كثيفي يا گردوغباري از روي فضا پاك بشه.

 

۲. بتونه‌كاري

در اين مرحله بايد هر قسمتي از ديوارها كه آسيب‌ديده‌ و يا خراش‌هاي كوچكي برداشته رو بتونه‌كاري كنيد. اين كار باعث مي‌شه تا سطوح تو رفته پر بشه و تمام سطح ديوار يكدست و آماده نقاشي بشه.

 

۳. استفاده از پرايمر

استفاده از پرايمر اهميت زيادي داره كه يكي از اون‌ها بالا بردن مقاومت رنگ اصلي ديواره و زيبا كردن رنگ اصليه. ممكنه بپرسيد پرايمر چيه؟ كه در جواب بايد گفت: پرايمر يك رنگ پايه است كه نقاشاي حرفه‌اي قبل از رنگ زدن ديوار ازش استفاده مي‌كنن و تمام سطح ديوار رو با پرايمر نقاشي مي‌كنن.

به‌طوركلي پرايمرها در دو رنگ تو بازارن: خاكستري و سفيد كه بسته به رنگ اصلي ساختمون يكي از اون‌ها استفاده مي‌شه.

 

۴. دست‌به‌كار شو

اولاً توصيه مي‌كنيم براي نقاشي اصلي از تمام تجهيزات عالي مثل قلم‌موهاي درجه‌يك، غلطك رولي و … كه مربوط به نقاشي ديوار است استفاده كنيد تا نقاشي ساختمون همون چيزي بشه كه مي‌خواين. علاوه بر اين روش‌هاي ايجاد خلاقيت در نقاشي ساختمون خيلي زياده و مي‌تونيد با اندكي خلاقيت ديوارهاي خونتون رو خلاقانه رنگ‌آميزي كنيد. اگر هم شك داريد كه ممكنه از پسش برنياين، كار رو بسپاريد به كاردان اش.

 

معرفي و مروري بر انواع رنگ ساختمان

اين روزها طرح‌هاي جديد رنگ‌آميزي ساختمان خيلي متنوع شده، درواقع ديگه ما تنها بارنگ‌هاي ساده روبه‌رو نيستيم بلكه انواع رنگ‌هاي طرح دار هم به‌عنوان گزينه‌هاي جديد پيش روي ماست. به همين خاطر مي‌خوام شما را با انواع رنگ‌هاي ساختماني جديد آشنا ‌كنم تا بتونيد از ميان نمونه‌هاي مختلف، بهترين و زيباترين رنگ را با توجه به نياز خودتون انتخاب كنيد. در بازار رنگ‌هاي ساختماني، مي‌تونيد چند نوع رنگ، پلاستيك، روغني، اكريليك، رنگ نانو، مولتي كالر و حتي بلكا رو پيدا كنيد. ولي چقدر درباره مزايا و معايب هركدام از اين رنگ‌ها اطلاع داريد؟

 

منبع:https://www.persiansaze.com/articles/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86

بازيافت ضايعات چه مزايايي دارد؟

۱۶ بازديد

حفظ و حراست از محيط زيست مهم‌ترين مزيت بازيافت هر نوع زباله‌اي به شمار مي‌رود. ضايعات فلزاتي مانند لوازم ساختماني و صنعتي و لوازم خانگي كه معمولا در محيط‌هاي مسكوني يا محل‌هاي كسب و كار پراكنده هستند، فضاي زيادي را اشغال كرده و در صورت انتقال به محل‌هاي دفن زباله نيز باعث كاهش ظرفيت اين محل‌ها مي‌شوند. مهم‌تر اينكه رها كردن ضايعات آهن و فلزات ديگر در چنين مكان‌هايي براي محيط‌زيست اطراف خطرناك بوده و با پوسيدن و از بين رفتن و آلوده كردن خاك، مي‌توانند تهديد مهمي براي محيط‌ زيست باشند. اين مسائل بر ضرورت زيست‌محيطي بازيافت‌ ضايعات مي‌افزايد. موارد زير را مي‌توان از ديگر مزاياي مهم بازيافت ضايعات فلزي به شمار آورد:

  • صرفه‌جويي در مصرف انرژي

  • صرفه‌جويي در استفاده از مواد خام
  • صرفه‌جويي در مصرف منابع آب
  • كاهش آلودگي آب

اشتغال‌زايي براي تعداد زيادي از افراد و سودآوري براي كشور از طريق فروش ضايعات ديگر مزيت داراي اهميت بازيافت ضايعات است. فلز كالايي جهاني و تقاضا براي آن هميشگي است. كشورهاي در حال توسعه مانند چين و هند از بزرگ‌ترين خريداران ضايعات فلزي هستند و همين عرضه و تقاضا است كه به ارزش آن مي‌افزايد.

در اين جا مي خواهم يك  سمساري در تهران را به شما معرفي كنم كه مي توانيد با خيال راحت اجناس خود را بفروشيد، فقط كافي است وب سايت دپوچي را گوگل سرچ كنيد.
بخش ديگري از اين سودآوري را مي‌توان در كاربردهاي صنعتي اين مواد بازيافتي مشاهده كرد. صنعت و ساختمان‌سازي كه قراضه‌ آهن يا ضايعات آلومينيوم در آن‌ها به‌وفور استفاده مي‌شوند، جاده‌سازي، پل‌سازي، حمل و نقل، هواپيماسازي و... از مهم‌ترين محل‌هاي استفاده‌ اين فلزات هستند. يكي از كاربردهاي جالب اين ضايعات، سم‌زدايي آب‌هاي دفعي و هرزآب‌هاي صنعتي است. همچنين ساخت ظروف مختلف از ضايعات آهن و ساير فلزات، به حفظ محيط زيست و كاهش نياز به حفر و استخراج منابع بيشتر كمك مي‌كند.
قرار گرفتن ضايعات تحت فرآيندي با قوس الكتريكي و سپس انتقال آن‌ها به كوره، منجر به توليد ابزارهاي فلزي با كيفيت بالاتر مي‌شود كه فولاد ضدخش مهم‌ترين آن‌هاست. اين فرآيند كه با حرارت و انفجار و سروصداي بالايي همراه است را مي‌توان براي اغلب ضايعات فلزي مانند مس و آلومينيوم انجام داد؛ استفاده از اين روش براي بازيافت فلزات باعث اتلاف كمتر انرژي و كاهش انتشار دي‌اكسيد كربن شده و در نتيجه از نظر محيط‌زيستي زيان كم‌تري دارد. حتي از نظر اقتصادي نيز اين روش كاملا به‌صرفه است.

 

كارخانه‌هاي بازيافت ضايعات آهني

خريداران پس از جمع‌آوري ضايعات آهن و روي، آن‌ها را به كارخانه‌ها و كارگاه‌هايي كه در اغلب شهرهاي ايران مانند تهران، مشهد، اصفهان، كرج، تبريز، ساري، اراك، يزد و... فعاليت مي‌كنند، تحويل مي‌دهند.
كارخانه شاخص بازيافت ضايعات در ايران، شركت فولاد گستر آتيه‌ سپاهان است كه در نزديكي اصفهان قرار دارد. اين مجتمع كار بازيافت و فرآوري آهن قراضه را با استفاده از تكنولوژي شردر انجام مي‌دهد كه در آن يك ماشين كاملا اتوماتيك، با تركيبي از تجهيزات منحصر به فرد، عمليات فرآوري را با راندمان بالايي به اتمام مي‌رساند. اين شركت با برخورداري از سيستم پيشرفته‌ي ERP، تمام فرآيندها از جمله ارتباط با تامين‌كنندگان و مشتريان، سيستم ورود و خروج خودروها، باسكول، انبارداري و... را به صورت اتوماتيك و سيستمي پيش مي‌برد.
مجتمع فولاد آلياژي ايران كه در يزد قرار دارد نيز يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي بازيافت ضايعات آهني در ايران است كه از اين ضايعات فولاد توليد مي‌كند. بيش از ۷۰ درصد مواد اوليه مورد استفاده در اين شركت را ضايعات آهن تشكيل مي‌دهند.

جمع‌بندي

بازيافت فلزات به عنوان ارزشمندترين مواد يافت‌شده در زباله، نيازمند توجه و رشد بيشتري است. اين صنعت در برخي كشورها سهم عمده‌اي در صادرات داشته و ميزان حفاري سنگ را كاهش داده است. شركت‌هاي ساختماني، صنايع تجاري و البته شهروندان مي‌توانند با تحويل ضايعات به مراكز مخصوص، علاوه بر دريافت پول به حفظ سلامت و زيبايي محيط كار و زندگي خود كمك كنند و در رشد و پيشرفت صنعت بازيافت ضايعات در ايران سهيم باشند. آيا شما هرگز به بازيافت ضايعات فلزي بي‌استفاده‌ي خود فكر كرده‌ايد؟ به نظر شما چه مشكلاتي پيش روي رشد اين صنعت در كشور ما قرار دارد؟

منبع:https://ahanonline.com/167426/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D8%A7%D8%AA/

 

 

تحصيل غير حضوري | تحصيل آنلاين

۱۴ بازديد

با پيشرفت تكنولوژي و فناوري، خيلي از كارهايي كه نياز به حضور فيزيكي فرد در مكان داشت، از طريق اينترنت قابل انجام است. يكي از كارهايي كه در قرن اخير با استفاده از اينترنت مي‌توان انجام داد، ادامه تحصيل يا شركت در دوره‌هاي آنلاين دانشگاه‌هاي مختلف، از مناطقي دور و نزديك است. بسياري از دانشگاه‌هاي مشهور در دنيا دوره‌هاي آنلاين رايگان ارائه مي‌دهند. با استفاده از اين نوع دوره‌ها، چالش‌هايي همچون شهريه بالا و كمبود كلاس و امكانات براي دوره‌هاي جديد وجود ندارد. با نزديك به سه ميليون دانشجو كه در حال حاضر در برنامه‌هاي كاملاً آنلاين ثبت نام كرده‌اند و شش ميليون دانشجو كه حداقل يك دوره آنلاين را گذرانده‌‌اند، آموزش آنلاين به روشني به يكي از محبوب‌ترين گزينه‌هاي آموزش عالي تبديل شده است. با اين حال شك و ترديدهاي فراواني در زمينه يادگيري آنلاين وجود دارد كه از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به موثر بودن اين دوره‌ها همچون دوره‌هاي حضوري اشاره كرد.

موسسه آموزشي مشاوران برتر براي تحصيل غير حضوري در خدمت شما عزيزان مي باشد.

 

كلاس‌هاي غير حضوري

سيستم‌هاي مورد استفاده براي كلاس‌هاي آنلاين به مربيان اجازه مي‌دهد تا اطلاعات دوره را براي دسترسي آسان دانش آموزان بارگذاري كنند. سيستم‌هاي مورد استفاده براي كلاس‌هاي آنلاين همانند تخته سياه، بوم و مودل است كه امكان تبادل اطلاعات بين اساتيد و دانشجويان را فراهم مي‌كند. اگر كلاسي به صورت غير همزمان برگزار شود، داوطلبان قادر به مشاهده آن در اوقات فراغت خود مي‌باشند. البته كاربران دوره‌هاي همزمان مي‌توانند از طريق برنامه‌هاي گفتگوي آنلاين يا كنفرانس با يكديگر در تعامل باشند.

يكي از مشكلاتي كه در دوره‌هاي آنلاين وجود دارد، مرتبط با برگزاري آزمون است، زيرا اساتيد و دانشجويان عملاً ارتباط رو در رو با يكديگر ندارند و از اين رو استادان براي اطمينان از عدم وقوع تقلب، قادر به زير نظر گرفتن روند كار نمي‌باشند. از اين رو براي حل اين مسئله، موسسات ممكن است از متقاضيان درخواست كنند كه به مراكز اصلي مراجعه كنند و با نظارت استاد مورد ارزيابي قرار گيرند. گزينه ديگر شامل استفاده از خدمات تبليغاتي آنلاين است كه دانشجويان را در هنگام كار نظارت مي‌كنند. اگر دانشجو هرگونه رفتار غير معمولي را از خود نشان دهد، سرويس مورد نظر به موسسه هشدار مي‌دهد.

آيا كلاس‌هاي آنلاين ساده‌تر از كلاس هاي آفلاين در محوطه دانشگاهي است؟

هنگام امتياز دهي به جوانب مثبت و منفي كلاس‌هاي آنلاين، دانش جويان مي‌توانند اطمينان حاصل كنند كه اين دوره‌ها همچون دوره‌‌هاي حضوري تمامي ملاك‌هاي ارزيابي شامل امتحانات، مقالات، ارائه‌ها، آزمون‌ها و پروژه‌ها را از دانشجويان درخواست مي‌كنند. هر يك از اين تكاليف ممكن است داراي مهلتي باشد كه داوطلب مي‌تواند آنها را به صورت آنلاين يا حضوري به استاد ارائه كند.

مزايا تحصيل غير حضوري

به منظور تحصيل غير حضوري از طريق اينترنت ديگر نيازي به حضور فرد در محيط دانشگاه نيست، از اين رو حتي نيازي به حضور فرد در آن شهر يا آن كشور هم نمي‌باشد، فرد از هر نقطه‌اي از دنيا قادر به تحصيل غير حضوري در هر دانشگاه يا موسسه علمي مي‌باشد. در ادامه به مزاياي ديگر تحصيل غير حضوري اشاره شده است

منبع:https://pardakhtino.com/blog/studying-online-at-foreign-universities

نكاتي براي سمسار موفق بودن!!

۱۵ بازديد

سمساري يكي از مشاغلي است كه هر كسي به سراغ آن نمي‌رود، اما بسياري از افرادي كه وارد اين شغل شده‌اند توانسته‌اند وضعيت مالي خود را تا حد زيادي بهبود ببخشند. اگر اين شغل درآمدي نداشت يا درآمدش كم بود افراد زيادي وارد اين شغل نمي‌شدند و به طبع اتحاديه‌اي هم براي سمساران وجود نداشت. شغل سمساري يك شغل واسطه‌گري است و بايد يك كالايي را از يك فرد خريداري كنند و به فرد ديگري به فروش برسانند،

اما اين شغل با ساير مشاغل يك تفاوت اساسي دارد و آن قيمت كالاهايي است كه رد و بدل مي‌شود. در اين گزارش قصد داريم تا همه خوب و بد اين شغل را برايتان روي دايره بريزيم.

وب سايت دپوچي بهترين خريدار ضايعات آهن در تهران مي باشد.

 

 

Image for post

 

مديران بداخلاق

تصور اكثر ما از سمساران اين است؛ افرادي عبوس و بي‌حوصله‌ كه هميشه در مغازه‌هاي تاريك و در عين حال شلوغ خود مي‌نشينند و تلاش مي‌كنند اجناس گران‌قيمت و عتيقه ما را با كمترين قيمت از ما بخرند. اگر با وجود اين تصور رايج، شما شغل مديريت سمساري را انتخاب كرده‌ايد، براي شكستن اين تصور غالب و ايجاد تمايز بايد نكات زيادي را رعايت كنيد.

شايد به كار بردن واژه مديريت براي مشاغلي مانند سمساري كمي عجيب به نظر برسد، اما واقعيت ماجرا اين است كه اين شغل نيازمند ظرافت‌هاي مديريتي فراواني است كه اگر رعايت نشود، قطعا كارهاي‌مان به شكل مطلوب پيش نخواهد رفت. در نظر داشته باشيد كه شغلي مانند سمساري نيازمند فعاليت بدني زيادي است.

چيدمان وسايل در يك مغازه سمساري نظم چنداني ندارد و در نتيجه ممكن است يك مشتري كالايي را بپسندد كه در زير وسايل ديگر قرار داشته باشد و مجبور هستيد آن را براي مشتري بيرون بياوريد. سختي اين مسئله نبايد به هيچ عنوان بر گشاده‌رويي شما و رفتارتان با مشتري تاثير بگذارد. با اين‌حال، يكي از مزيت‌هاي اين شغل اين است كه فعاليت در اين صنف نيازي به انبار ندارد و يك مغازه 15 تا 30 متري كفايت مي‌كند.

از آنجايي كه اجناس داخل مغازه از وسايل اضافي خانواده‌ها تهيه مي‌شود بايد بدانيد كه چه كالاهايي براي عموم مردم جذابيت دارد. اگر يك كالاي رنگ و رو رفته را خريداري كنيد و به همان شكل داخل مغازه قرار دهيد بدانيد كه صاحب اول و آخر آن خودتان هستيد. اين مغازه نيازي به ويترين ندارد، اما نوع چيدمان مغازه بسيار اهميت دارد. سعي كنيد از پارتيشن‌هاي بلند و سقفي براي كالاهاي خريداري شده استفاده كنيد تا از حداقل فضايي كه داريد بهترين بهره را ببريد.

سود در خريد است نه فروش

در زمان خريد محصولات دست دوم از مشتريان بايد دقت داشته باشيد كه سود شما در خريد است نه فروش. به اين دليل كه قيمت محصولات دست دوم مشخص است و با رعايت يك فاصله معين با قيمت نو آن به فروش مي‌رسد. در نتيجه در نظر بگيريد كه محصولات را نبايد با قيمت بسيار بالايي خريداري كنيد ، در اين صورت يا صاحب اول و آخر كالا خودتان هستيد يا بايد آن را با ضرر بفروشيد.

سود در اين شغل ثابت نيست و ممكن است روي يك محصول 5 هزار تومان و روي كالاي ديگر 100‌هزار تومان سود كنيد.

سمساري‌هاي كم‌نور

نور بيشتر سمساري‌ها كم است و اجناس به‌خوبي مشخص نيستند و برخي مشتريان بعد از خريد و انتقال محصول به منزل متوجه مي‌شوند كه محصول داراي ايراداتي است كه در مغازه نمايان نبوده و از خريد خود پشيمان مي‌شوند و همين امر باعث نارضايتي و تكدر خاطرشان مي‌شود.

سعي كنيد نور مغازه به‌گونه‌اي باشد كه اجناس به‌خوبي مشاهده شوند و قبل از خريد كالا را از همه زوايا به مشتري نشان دهيد. اجناسي كه خريداري مي‌كنيد بايد بعد از خريد به‌اصطلاح دستي به سر و روي آن بكشيد تا مورد توجه افراد قرار گيرد.

مغازه‌اي نمونه داشته باشيد

يك ضرب‌المثل معروف است كه مي‌گويد: «آدم خوش‌حساب شريك مال مردم است.» اگر شما هم بتوانيد با مردم خوش‌حسابي كنيد و اقلامي كه آنها قصد فروش دارند را به صورت نقدي خريداري كنيد و وعده و وعيد بيهوده ندهيد، آنها براي فروش به سراغ فرد ديگري نمي‌روند و حتما شما را انتخاب خواهند كرد.

براي اينكه فعاليت راحت‌تري داشته باشيد، بهتر است لوازم داخل مغازه خود را تفكيك كنيد. سعي كنيد لوازم برقي كوچك را در يك سمت و خرده‌ريزهاي ديگر را هم در طبقاتي كه تعبيه شده قرار دهيد تا دسترسي به آن آسان باشد.

تفكيك محصولات داخل مغازه باعث مي‌شود تا كالاها توسط خريداران بهتر ديده شود.

تميز بودن مغازه مسئله ديگري است كه برخي از سمساران خيلي به آن توجه ندارند و اين موضوع را جدي نمي‌گيرند. يك مغازه مرتب و پاكيزه مي‌تواند شما را به انتخاب اول مشتريان‌تان تبديل كند.

براي جابه‌جايي و خريد وفروش محصولات حجيم و بزرگ به يك وسيله نقليه نياز داريد. اين وسيله نقليه مي‌تواند يك چرخ‌دستي كوچك باشد يا يك وانت. تهيه وانت ممكن است هزينه زيادي روي دست‌تان بگذارد، اما يك چرخ‌دستي براي جابه‌جايي كالاهايي كه در محل خريداري مي‌كنيد يا به فروش مي‌رسانيد از لوازم ضروري كارتان است.

نكته ديگر آنكه براي فروش محصولات به قول معروف دندان‌گرد و يك‌كلام نباشيد. از آنجايي كه كالاي عرضه شده توسط شما دست‌دوم است حتما مشتريان از شما تقاضاي تخفيف دارند، پس كمي از سود خود كاهش دهيد تا مشتريان تان را تحت تاثير

قرار بدهيد.

اين روزها به دليل گراني و مسائل اقتصادي خانواده‌ها ترجيح مي‌دهند به منظور كاهش هزينه‌هاي جاري از وسايل دست‌دوم استفاده كنند كه اين موضوع يك فرصت مناسب را براي شما ايجاد مي‌كند.

سعي كنيد از اين فرصت به دست آمده بهترين استفاده را كنيد و با بهترين شيوه اين موقعيت را براي خود تبديل به درآمد كنيد.

منبع:

https://www.forsatnet.ir/%D9%87%D9%86%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B9%D9%82%D9%88%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%86.html